Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

zondag 26 januari 2014

I am number four van Pittacus Lore (Ik ben nummer vier)

Hee allemaal!


Het volgende boek dat ook erg leuk is, is I am number four van Pittacus Lore. Het is het eerste deel uit de Lorien Legacies- serie.

Bladzijdes: 328 pagina's

Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers

Een trailer van de film die van het boek is gemaakt:

Inhoud:
We kwamen hier met ons negenen. We zien eruit als jullie. We praten als jullie. We leven net als jullie. Maar we zijn anders. We kunnen dingen doen waar jullie alleen maar van kunnen dromen. We hebben krachten die jullie wildste dromen te boven gaan. We zijn sterker en sneller dan alles en iedereen. We zijn de superhelden uit jullie films en stripverhalen. Maar we bestaan echt.

Ons plan was om te groeien, om te trainen en sterker te worden. Om gezamenlijk te vechten. Maar zij wisten ons te vinden. Nu zijn we op de vlucht. We proberen onopgemerkt door het leven te gaan, op plekken waar je ons nooit zou zoeken. We gaan op in de massa. We zijn jullie buren, vrienden, klasgenoten, zonder dat jullie het weten.

Maar zij weten het wel…

Ze kregen Nummer Een in Maleisië te pakken.
Nummer Twee in Engeland.
En Nummer Drie in Kenia.
Ze werden alle drie gedood.
Ik ben Nummer Vier.
Ik ben de volgende.

Mening:
Vanaf het begin wordt je meegesleept door het verhaal. In het eerste gedeelte wordt direct een spannende gebeurtenis beschreven en wil je weten wat er aan de hand is. Ik vind de film zelf heel slecht vergeleken met het boek. Het lijkt eigenlijk totaal niet op het boek. het verhaal vind ik erg mooi geschreven. Als John keuzes moet maken tussen liefde en veiligheid leef je erg met hem mee. Het is een echte aanrader voor mensen die van sciencefiction, fantasy of romantische verhalen houden.

Andere delen:
De kracht van zes (The power of six)
De opkomst van negen (The rise of nine)
De val van vijf (The fall of five)
Hierna volgen nog deel 5 en 6. Deel 5 komt in Augustus 2014 uit in het Engels.

~ A place is only as good as the people in it.~ Pittacus Lore, I am number four.


Cijfer: 8,3


Dit boek is te koop bij verschillende boekhandels of bij www.bol.com, zowel als hardcover als pocket.


Prijs: € 7,50 tot € 9,99


Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten