Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

zaterdag 4 januari 2014

Onsterfelijk van Julie Kagawa (The Immortal Rules)



Hee allemaal!

Dit boek is het eerste deel in de ~Blood of Eden triology~. Het boek heet Onsterfelijk geschreven door Julie Kagawa. (The Immortal Rules).

Hier een trailer over het boek:
http://www.youtube.com/watch?v=BZULPGpEANA

Inhoud:
Allie doet het onmogelijke: ze sterft om te kunnen overleven.

De zeventienjarige Allie (Allison) moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochten haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste, en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekent om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale - en zéér menselijke - Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is?
Haar hart mag dan niet meer kloppen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebroken kan worden...


Het boek is in vier fasen verdeeld: Mens, vampier, monster en zwerver.

Mens: In deze fase lees je hoe Allie overleefd in een vampierstad. Ze is een ongeregistreerde, want betekend dat ze geen voedselbonnen krijgt. Ze moet dus, samen met haar vaste groepje al het eten zelf zoeken. Ze wil niet geregistreerd staan, omdat ze dan twee keer in de week bloed moet laten aftappen voor de vampiers. Terwijl ze samen met haar groep een strooptocht houdt, worden ze aangevallen door rabdo's. (Vampiers die een virus kregen en daardoor in wilde, bloeddorstige beesten veranderden). Als ze op sterven ligt laat een meestervampier haar de keus, wil ze sterven of wordt ze een monster?

Vampier: Deze fase gaat over Kanin, de meestervampier, die Allie alles leert wat ze moet weten over het bestaan van vampiers. Kanin, wordt alleen gezocht en ze slaan op de vlucht. Allie moet van Kanin weg gaan en dus vlucht ze het bos in.
Monster: Hier lees je hoe Allie overleeft in het bos en ze een groep mensen tegen komt die op zoek zijn naar Eden. Een stad zonder vampiers. In deze groep zit de menselijke Zeke, waar ze langzamerhand steeds meer voor begint te voelen. Ze trekt met de groep mee, die niet weten dat ze een vampier is. Ondanks de Honger die ze heeft lukt het haar het verborgen te houden. Tot ze er achter komen ,door een misstap van Allie..

Zwerver: Allie volgt de groep op een afstand. Opeens wordt de groep aangevallen door plunderaars.. Wat doet Allie, helpt ze? Of gaat ze er vandoor? En wat gebeurd er tussen Zeke en haar? Zal ze het monster worden, die ze nooit wilde zijn?...

Mening:
Ik vind het een erg spannend boek! En het blijft spannend tot op het eind! Ik kon het niet weg leggen tot ik het uit had. Het is een echte aanrader als je van boeken zoals Twilight of The Hunger Games houdt!

'Je zult altijd een monster zijn, Allison. Daar valt niets aan te veranderen. Maar wat voor soort monster je wordt, is helemaal je eigen keuze.' ~ Kanin

Cijfer: 9,1

Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten