Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

vrijdag 10 januari 2014

Vrees me van Tahereh Mafi (Shatter me)

Hee allemaal!

Vrees me van Tahereh Mafi is één van de leukste boeken die ik tot nu toe heb gelezen. 

Bladzijdes: 352 pagina's

Uitgever: Blossom Books

Hier is een trailer over het boek: http://www.youtube.com/watch?v=LLdG-TEmPx8

Inhoud :
'Je kunt me niet aanraken,' fluister ik.
Ik lieg, maar dat zeg ik niet.
Hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.

Raak me alsjeblieft aan, is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.

Vreemde dingen. Slechte dingen. Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. 
Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.


Mening:
In het begin moest ik even wennen aan het boek. Sommige zinnen werden namelijk doorgestreept, wat aan de andere kant wel een mooi effect gaf. Als je éénmaal aan dit boek begint leg je het erg moeilijk weg. De beschrijvingen van de troosteloze wereld waarin Juliette leeft, zijn erg goed. Je krijgt echt het gevoel of je je daar op dat moment bevindt. Verder vind ik de leukste stukken in dit boek, de stukken waarin de gevoelens voor Warner en Adam, allebei naar buiten komen. Dit boek is een echte aanrader als je van een romantisch boek houdt met veel spannende momenten. Verder is de schrijfstijl van Mafi ook erg leuk, waardoor het ook nog erg fijn leest.


~ Als de tijd stilstaat, kan er ook niets verkeerd gaan. ~ Juliette

Andere delen:
Verwoest me
Breek me
Versplinter me (komt uit in Januari 2014, in het Nederlands)
Vertrouw me (komt uit in het voorjaar van 2014, in het Nederlands)

Cijfer: 9,3

Dit boek is te koop bij veel boekenhandels, ook bij www.bol.com

Prijs:  15,95

Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten