Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

maandag 5 mei 2014

Firelight, Ziel van vuur van Sophie Jordan

Hee allemaal!

Dit boek is anders dan alle andere boeken die ik heb gelezen. Het gaat over mensen die in draken kunnen veranderen. Ik vond het een erg leuk boek om te lezen.

Bladzijdes: 312 pagina's

Uitgever: Blossom Books

Hier is een trailer over het boek: https://www.youtube.com/watch?v=aikhHDeKQmQ

Inhoud:
"Mijn hart klopt in mijn keel als hij dichterbij komt. Ik weet precies op welk moment hij me ziet. Hij bevriest, hangt roerloos in het water en laat zich naar beneden zakken tot zijn lippen de waterlijn raken. We staren elkaar aan. Nu gaat het gebeuren. Hij gaat de anderen roepen. Ze zullen om me heen zwermen als hongerige roofdieren. Maar ik heb iets, een verdedigingsmiddel dat hij niet heeft. Vuur. Dan zwemt hij in een vloeiende beweging dichterbij. Een spier op zijn kaak beweegt even en er fladdert iets in mijn buik. Hij ziet er niet kwaadaardig uit, zoals ik me had voorgesteld. Hij lijkt eerder. nieuwsgierig."

Jacinda is een draki; ze ziet eruit als een meisje maar kan zich transformeren tot een draak. Vanaf het moment dat er werd vastgesteld dat ze tot een van de meest bijzondere soorten hoort, wordt haar leven beheerst door haar kolonie.

Het benauwt haar dat ze voortdurend in de gaten wordt gehouden en dat anderen over haar beslissen. Wanneer ze uit pure opstandigheid een van de heiligste wetten van haar soort overtreedt, moet ze dat bijna met de dood bekopen. Omdat de maatregelen tegen Jacinda’s overtreding haar hele leven zullen verwoesten, vlucht ze samen met haar moeder en zusje naar een stad midden in de woestijn waar ze als mens verder moeten gaan. Jacinda vindt het moeilijk om zich aan te passen aan het menselijke leven en verliest langzaamaan de grip op haar drakigeest. De knappe Will is de enige die haar leven draaglijk maakt en haar draki wakker houdt. Maar Will draagt een groot geheim met zich mee; hij en zijn familie zijn draki-jagers en hebben het voorzien op de kolonie van Jacinda. Jacinda weet dat ze uit zijn buurt moet blijven, maar kan ze dat ook?

Mening:
Het is een boek die ik in één keer heb uitgelezen. Dit komt ook omdat ik 14 uur in de bus naar Praag heb gezeten, waardoor ik hem in één keer kon uitlezen. Ik moest in het begin even wennen aan het idee dat mensen in draken konden veranderen. Al gauw werd het echt heel spannend en wou ik verder lezen. Ik vond het leuk om te lezen hoe Jacinda probeerde om als 'normaal' mens door het leven te gaan. Ik ben heel benieuwd naar het tweede deel, want het einde van dit deel was een enorme cliffhanger. Het is een boek voor mensen die van fantasy houden.

Andere delen:
Achter de nevel
Kracht van de onyx  

~ Misschien gaat het er niet om wat ik wil, maar wat ik nodig heb. ~ Jacinda

Cijfer: 8,6

Je kunt dit boek kopen bij verschillende boekhandels of bij Bol.com

Prijs:  16,95

Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten