Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

maandag 12 mei 2014

Het geestige leven van Lucy Shaw van Tamsyn Murray

Hee allemaal!

Dit is een boek dat ik meerdere keren kan lezen en die ik dan nog steeds leuk vind. Het boek is geschreven door Tamsyn Murray en is ook in het Engels verkrijgbaar.

Bladzijdes: 215 pagina's

Uitgever: Blossom Books

Ik kon helaas geen trailer van het boek vinden.

Inhoud:
Wat als je houdt van jongens, fashion, gossip, muziek, tv-kijken en al het andere waar een normale vijftienjarige zich mee bezig houdt? Wat als je leven al een tijdje stilstaat en je alles moet missen waar je zo van hield? Wat al je vastzit op een mannentoilet, niemand met je praat en er regelmatig over je spiksplinternieuwe Uggs heen wordt gepiest? Wat als je dagelijks tientallen mannen ziet komen en gaan, maar niemand ook maar enigszins interesse in je toont?

De 15-jarige Lucy mist haar tienerleven, nu ze als geest voor eeuwig lijkt vast te zitten op de plek waar ze is vermoord: de openbare herentoiletten in een Londens ondergronds metrostation. Dan ontmoet ze Jeremy, die haar kan horen en zien en haar helpt. Ze ontmoet andere tienergeesten en wordt verliefd. Jeremy denkt dat Lucy niet is 'overgegaan', omdat haar moordenaar nooit is gepakt. Samen gaan ze op zoek naar de dader.

Mening:
Ik vond het eerst een raar idee, dat je een boek leest vanuit een geest. Het bleek echter een heel erg leuk boek te zijn. Je ziet een andere kant van het leven, waar je normaal nooit iets over leest. De combinatie met de liefde maakt het boek nog leuker. Het einde vond ik ook erg leuk geschreven. Hoewel het onderwerp wat raar is, is het een boek dat makkelijk leest.
Het is een boek voor mensen die wel eens een ander soort boek willen lezen en van romantische boeken houden.

~ En ineens wist ik het zeker. Een: ik had mijn grote liefde ontmoet, en twee: de timing was waardeloos. ~ Lucy

Cijfer: 8,6

Je kunt dit boek in verschillende boekenwinkels kopen.

Prijs:  12,50

Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten