Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

vrijdag 27 juni 2014

Beautiful Creatures (Betoverd) van Kami Garcia en Margaret Stohl

Hee allemaal!
Beautiful Creatures is geschreven door twee schrijvers en wereldwijd bekend door onder andere de verfilming. Ik vind het een spannend verhaal met een leuk verhaal.

Pagina's: 528 pagina's 
          
Uitgever: The House of Books
 
Een trailer van de verfilming van het boek: https://www.youtube.com/watch?v=r9rjhB7KWEc
 
Inhoud:
Lena Duchannes is geen gewoon tienermeisje. Lena en haar familie worden al generaties lang achtervolgd door een vloek. Ethan Wate droomt over een mooi meisje dat hij nog nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena in Gatlin komt wonen, op het oudste en meest beruchte landgoed in de omgeving, voelt Ethan zich op onverklaarbare wijze tot haar aangetrokken. Hij is vastbesloten om te ontdekken hoe en waarom zij zo met elkaar verbonden zijn. Lena doet haar best om de vloek en haar macht geheim te houden. Maar zelfs in een stadje waar nooit iets gebeurt, kan een geheim niet eeuwig verborgen blijven...
 
Mening:
Ik ben erg blij dat ik eerst het boek heb gelezen, want die vond ik heel erg goed. De film hier in tegen vond ik niet zo heel goed. Het einde in de film was heel anders dan in het boek. Het leukste van het boek vond ik de verbinding tussen Ethan en Lena, want ze kunnen door hun gedachten met elkaar communiceren. Dat geeft het boek een speciaal tintje. Ook vind ik dat er in dit boek heel veel mooie stukjes staan. Zoals: 'Even lost in the darkness, my heart will find you.' of 'What is the opposite of two? A lonely me and a lonely you.' De boeken die hierna komen heb ik al gelezen en vind ik niet zo goed, want het is heel langdradig. Het laatste deel is wel echt een aanrader. De spanning druipt er daar van af.
 
Andere delen:
Deel 2: Vervloekt
Deel 3: Chaos
Deel 4: De aflossing
 
~ The right thing and the easy thing are never the same. ~ Beautiful Creatures
 
Dit boek is in sommige boekwinkels te koop en anders is die te bestellen bij bijvoorbeeld Bol.com.
 
Cijfer: 7,4
 
Prijs:  12,50
 
Best Wishes!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten