Welkom♥

Hee allemaal!

Ik begin deze blog, omdat ik graag iedereen wil laten kennis maken met de allerleukste boeken! Ik ben 15 jaar en ben begonnen met deze blog in Januari 2014. Naast lezen houd ik er van om creatief bezig te zijn en een grote hobby van mij is wedstrijdzwemmen. Ik zit op dit moment in de vierde van HAVO. Ik lees eigenlijk alle soorten boeken. Ik heb daarom ook niet echt en lievelingsboek. Ik vind de ~ Touching Juliette - Trilogy ~ wel één van de beste series, maar ook lees ik graag Harry Potter boeken. Als je een tip hebt of je weet een leuk boek, stuur een berichtje! :) Ik zal proberen om minstens één keer per week een bericht te plaatsen!

Best Wishes!

donderdag 26 juni 2014

Divergent, Veronica Roth

Hee allemaal!

Een geweldig boek, die ik maar niet weg kan leggen.

Bladzijdes: 352 pagina's (verfilming) (Het gewone boek heeft 272 pagina's).

Uitgever: van Goor

Dit is de trailer van de verfilming van het boek: https://www.youtube.com/watch?v=sutgWjz10sM

Inhoud:
Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.

Mening:
Toen ik in dit boek begon, had ik niet verwacht dat het zo goed zou zijn. Ik was meteen verkocht! Het boek lijkt op zich best wel op The Hungergames, maar daar moet je door heen kijken. Ik vind het een geweldig boek, die je gelezen moet hebben. Ik ben zelf erg benieuwd naar de volgende delen, die al uit zijn gekomen. Wat ik erg leuk vind in dit boek, is de uitvouwende liefde tussen Tris en Four. Een must-read!
 

Andere delen:
Divergent 2 - Opstand
Divergent 3 - Samensmelting

~ Fear doesn't shut you down; it wakes you up ~ Veronica Roth

Dit boek kun je kopen in bijna alle boekwinkels. Ik heb dit boek zelf als E-book gekocht en gelezen.

Cijfer: 9,1

Prijs:  15

Best Wishes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten